donderdag 17 januari 2013

Marken

Afgelopen zondag met Loes en Yvonne een middag op stap. 
We wilden landschappen fotograferen en besloten naar de vuurtoren van Marken te gaan. Vanuit de auto zag alles er prachtig uit. Helder weer en een mooie blauwe lucht. 
Daar aangekomen voelden we meteen de ijzige kou van de oostenwind op de dijk. 
Dik ingepakt besloten we toch maar op pad te gaan. 
Bij de vuurtoren hadden we het geluk dat het hek open was. Er is een soort erf omheen met allemaal spullen en enigszins uit de wind. 
 Ontzettend leuk. We hebben ons daar een paar uur goed vermaakt. 
 
Hieronder een foto van "Het Paard"als je net het hek door bent.

Een paar ijspegels om te laten zien hoe koud het was.


Een heerlijk plekje voor een ander jaargetijde.  

 De hond van de bewoners van de vuurtoren. 
Misschien leuk om eens op hun website te kijken:  http://home.tiscali.nl/thijsvandetoren.nl/





Op weg terug natuurlijk heel wat foto's genomen met de toren op de achtergrond. 



Inmiddels is het al rond vier uur en wordt het licht mooier met de laagstaande zon.



In Marken hebben ze ook postduiven en zelfs een vereniging.

Een hele grappige en handige manier om het wasgoed op te hangen.
 

Tot slot een foto van de ondergaande zon bij de haven.



32 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en vreemd genoeg vind ik die met de waslijn nog het opmerkelijkst. Leuke post, heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW.....dat is weer zo'n fraaie serie zoals we van jou gewend zijn,
    de eerste foto van de ijspegels , de foto van de windmeter alsmede het lange pad naar de vuurtoren vind ik alle drie echt heel mooi....complimentjes Elly.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jakie ogromne sople lodu!!!!!!piękne miejsce!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke maar zeer koude dag hebben jullie gehad de foto,s van de ijspegels en de waslijn vind ik wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie serie Elly, dat het koud was neem ik wel aan met de wind om je oren.
    Prachtige foto's van de ijspegels.
    Maar met de ondergaande zon is het nog mooier, wat geeft dat meteen mooie kleuren en sfeertje.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Elly
    Wat een mooie serie van Marken. Vooral de ijspegels vind ik geweldig.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ellij
    het was volgens mij een koude dag
    je foto's zijn weer erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Elly,

    Ook zo'n mooie serie net als Loes maar dan toch weer heel anders. Ik vind de helderheid van jouw foto's altijd opvallend (mooi).
    Foto 11 is echt 'anders', het lijkt wel geschilderd, heel apart.
    Tja, die postduif... daar heb ik medelijden mee. Wat dat betreft ga ik dan toch maar voor de strandstoel met de eendjes.
    De ijspegels zijn super en het laken in het touw ook. Kortom een zeer fraaie serie!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Elly,
    In het voorjaar heb ik ook Marken bezocht en het is een fotogeniek schiereiland. In de winter met sneeuw en ijs, lijkt het me er inderdaad nóg mooier. Die ijspegels heb je schitterend vastgelegd. Ook de ondergaande zon is erg mooi!
    Ik heb genoten van je wandeling naar "Het Paard"!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijkend naar je serie voel ik gewoon de kou....bbrrrr. Jullie hadden wel fantastisch zonnig weer. Je foto's zijn prachtig, Elly. Foto 8 en 9 vind ik de mooiste. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Elly.....

    Leuk om te zien dat jij totaal andere foto hebt gemaakt dan Loes..
    zo heeft iedereen er een andere kijk op...
    De foto's zijn prachtig...een uitschieter vind ik
    de foto met de hond erop...
    Maar de foto's van het paard zijn ook super!!
    de afsluiter vind ik ook prachtig.
    wat een mazzel dat het hek open was...
    ik ga nu nog even op de website kijken : Thijsvandetoren!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke serie, ik zou er zo een kijkje gaan nemen!
    Die ijspegels, de overzichtsfoto's, maar ook het wasgoed: super, scherp, mooi van kleur: mooi gedaan.
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Elly,

    Ik verwachte je serie al na die van Loes, ook jij hebt een mooie fotografische herinnering aan jullie uitstapje overgehouden. Wat mij betreft vind ik de gieter heel mooi en foto nr. 8.

    Fijn weekend,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Elly,

    Prachtig! Wat een geluk dat je door het hek mocht. Normaal zit dit dicht.
    Het plekje herken ik goed na mijn laatste bezoek. Het is daar erg mooi. Het was er bijzonder koud. Als ik op de facebook pagina kijk van het paard van Marken zet Thijs er elke dag wat foto's op. Je ziet overal ijs hangen.
    Goed op details gelet. Een prachtige hond.
    Vanaf de dijk mooie plaatjes gemaakt! Wij hadden de andere kant de dijk genomen richting de haven. Ook daar had je een prachtig licht.

    Fijn weekeinde,
    Nicole

    p.s. ik gebruik ook firefox en nooit problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een bijzondere plek leverd bijzondere foto's op. Moet daar berekoud zijn geweest aan al die ijspegels te zien. De vuurtoren doet het altijd goed op de foto. Al vind ik de detailfoto's wel heel verrassend. Mooie serie gemaakt.

    gr Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende blog, en weer totaal anders!
    Mooi die was in de touwen gedraaid, de herdershond, prachtige ijspegels windwijzer en jouw blik op "het paard'
    Prachtig. Ik heb weer genoten.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Elly,
    Marken, een mooie en fotogenieke bestemming. Leuke afwisseling laat je zien in je blog. Mijn favorieten: de ijspegels, de foto onder de windwijzer en het landschapje in portrait formaat, met de huisjes en de warme tinten in de lucht, die vind ik echt prachtig.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elly, zelfde dag, zelfde apparatuur, en toch totaal anders! Dat bewijst maar weer hoe boeiend de fotografie is, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden.
    Leuk om bij jou detailfoto's te zien die ik uiteindelijk heb weg gelaten. Het wasgoed is toch wel uniek, en mooi hoe je bij de eerste foto daarvan de kleurende lucht nog hebt meegenomen.
    Heel verrassend vind ik foto 11, de kleuren, het licht en de compositie zijn echt super!
    Wat me wederom opvalt zijn jouw volle en levendige kleuren, als ik je foto's met de mijne vergelijk zijn die van mij gewoon een beetje flets. Ik ben altijd bang om te overdrijven, maar ik zie dat ik nog een heleboel speelruimte heb.
    We hadden een geweldige middag daar op Marken, voor herhaling vatbaar!
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Elly,
    Op het blog van Loes had ik al wat gezien van jullie uitstapje. Leuk om bij jou ook nog heel andere beelden te zien. De ijspegels zijn mooi en landschapsfoto's 8 en 11 zijn heel fraai. Ook de 1e is goed, hij oogt bijna zomers met het zonlicht en de blauwe lucht.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Elly,

    ik had ook bij Loes al wat gezien en hier zie ik ook van die mooie platen.
    Ik zag ook dat je ook met de Sony a99v fotografeerde. geweldige camera.

    Maar ik dwaal af, ik vind deze serie echt ontzettend leuk.
    Dat het koud was geloof ik direct en de oostenwind maakt het nog even kouder.
    Geweldig eerst die ijspegels en vervolgens de badeendjes bij een zomerstoel hihi....
    Ik heb genoten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. A great piece of natural history right there.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai Elly,

    Tsjonge, jij hebt er ook al zo'n mooie serie aan overgehouden.
    Een paar foto's zijn bijna exact gelijk aan die van Loes, maar jij hebt toch wel weer een ander oog om naar de dingen te kijken.
    Foto 11 springt er voor mij duidelijk uit. Alleen de uitsnede is een beetje anders dan verwacht.
    Een liggende uitsnede is naar mijn idee toch nog mooier.
    Maar Elly, je hebt werkelijk een prachtige reportage gemaakt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Elly wat een super serie is dit, je voelt de kou gewoon.
    Zeer goed gefotografeerd, de eerste en laatste zijn mijn favoriet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie serie, leuk de details van de eendjes en de was.
    Ik hoop binnenkort op een dichtgevroren meer en als we heel heel veel geluk hebben misschien kruiend ijs.

    Groet
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is net of ik er even weer ben met Von haha!
    Maar dit keer dus meer geluk want het hek was los!
    Blijf dit toch geweldig mooi plekje vinden en die sfeer
    heb jij erg goed vast weten te leggen, dit is toppie.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hello, I'm new here and I like your blog, so I'll visit you very often.
    You're also invited to participate in mine as well, wich I hope you'd like...

    http://canditoledofotografia.blogspot.com.es/

    Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. These photographs are so stunning! Just amazing!

    Best wishes,
    Alwina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dag Elly,

    Ik had de fotoseries van Loes en Yvonne al gezien. En wat valt op?
    Drie meiden op stap. die ieder heel goed kunnen fotograferen. Zelfde omgeving, verschillende invalshoeken, daardoor toch heel verschillende, persoonlijke beelden. Heel mooi gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Elly, Mooie serie, zeker de foto's van de vuurtoren, Komt me bekend voor. Oja Yvonne, Ha ha ha .

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen