dinsdag 1 mei 2012

Antrim coast

Het mooiste deel van Noord-Ierland is de Antrim coast (de hele noordkust en een deel van de oostkust).
Ik heb daar al verschillende plekken van laten zien,  White Park Bay met de koeien op het strand, de touwbrug van Carrick-a-Rede en de zeskantige basaltzuilen van de Giant's Causeway.
Allemaal heel spectaculair, maar de hele kust is mooi, ruig en heerlijk om te verkennen.


De tempel hoort bij een enorm huis van een belangrijke bisschop uit vroeger tijden.
Het huis is een ruïne, maar de tempel staat nog op de rand van de klif.




Hele brede stranden en tot onze verbazing reden auto's op het strand en installeerden mensen zich bij hun auto voor een dagje strand.


Het was koud en winderig, maar de ijskarretjes hoopten kennelijk nog op wat klandizie.
Grappige auto's en heerlijk ijs.


Afgedaald bij een ander deel van de kust.  Ieder gebied was anders, maar allemaal heel mooi.


In de verte een opvallend rijtje huizen.

Leuk om verschillende composities uit te proberen.

Helaas is het somber weer, maar dat hadden we bijna de hele vakantie.
Iedere dag wel één of meerdere regenbuien.
Het heeft ons niet belemmerd om alles te doen, maar voor de foto's is het niet altijd het beste licht.
Tot slot een hdr van deze huizen met koolzaad voorgrond.

 Verschillende leuke kleine havens,

waar ook de plaatselijke oudjes bij mooi weer bij elkaar zitten.

Als laatste nog een paar foto's van een "zwever" boven de mooie baai. Hij hield het behoorlijk lang uit in de lucht en had ook heel wat bekijks.



25 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat alles goed is gegaan, dat is toch maar altijd even weer afwachten...
    Nu oefenen en dat gaat je ook wel weer lukken. en zolang putten uit je oude doos...

    Idd een heel mooie stukje Ierland waar je bent geweest...
    Bijzonder mooie opname heb je gemaakt...
    Wat apart dat ze de auto's op het strand parkeren, zou hier in Nederland eens zo moeten zijn, kon er geen mens meer bij denk ik....


    Ik wens je heel veel sterkte met het oefenen...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elly,
    Prachtige serie foto's van Ierland,en heerlijk om naar te kijken. Jammer van het weer daar maar je heb je prima vermaakt zo te zien. En nu maar veel oefenen zodat je snel weer de natuur in kan.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige serie! Als ik dit zo zie krijg ik al heel veel zin in Schotland!;).....( nog 6 weken)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Par rapport à la Côte d'Azur,l'Irlande semble glaciale. Mais je pense que se promener à deux le long des plages doit être très romantique.
    Bonne soirée, Elly!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het blijft een mooi land, wat heb je het landschap op een mooie manier op de kiek gezet, jammer dat het vaak regent, de luchtpartijen zijn wel heel mooi hierdoor.

    Gelukkig dat het goed gaat met de heup, even rustig aan doen en dan straks weer in de natuur kruipen..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elly
    wat een mooie foto's ze kunnen zo in een rek voor ansichtkaarten.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's terwijl ik ze zat te bekijken was ik weer even terug in Bretagne. Ja ik weet het dit is Ierland maar het lijkt echt op de kust bij Bretagne.
    Prachtige foto's zijn dit geworden. Ik heb al een paar foto's van Bretagne op mijn blog maar er komen er meer. Je kan dan zien wat ik bedoel. Ik heb dan ook genoten van je foto's. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie van deze kust. Met heel veel aandacht in beeld gebracht. Het zouden prachtige ansichtkaarten van het gebied kunnen zijn. De hdr-opname is heel mooi. Het koolzaad komt er nu extra goed in uit.
    Succes en sterkte met de revalidatie.

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Elly,

    Tsjonge wat een mooie beelden.
    Ze kijken allemaal zo lekker weg. Zit er nou niet eentje bij, waarvan ik de compositie niet mooi vind.

    Goed te lezen, dat de operatie gelukt is.
    Succes met revalideren en dat we maar snel weer "live"-beelden van je mogen bewonderen.

    Groetjes en het beste met je been;-)
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige scherpe foto's. Een lust voor het oog. Duidelijk is te zien dat jullie daar hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi weer of niet, Elly, dit heb je weer prachtig weergegeven, met veel oog voor compositie en detail. Absoluut een heerlijke serie, ik krijg direct zin om die kust ook eens te verkennen!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Elly,

    ikheb het al meer gezegd, maar ierlanf blijft een fasinerend land. Ooit zullen wijdaar ook eens komen en wat ik hier zie is werkelijk prachtig. Wat een kust en wat een uitzicht. Ik heb hierboven eht woord compositie al meerdere keren voorbij zien komen, maar ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Elly
    Van harte beterschap hé en onvoorstelbaar na twee dagen al weer thuis
    je heb weer een supermooie serie geplaatst en prachtige composities gemaakt
    heel mooi
    hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig land en fascinerende uitzichten. Je hebt het karakter van Ierland erg goed weten weer te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het toch een prachtig land, zo mooi groen, zulke mooie kusten.
    een land waar ik nog wel een keer terug zou willen keren, zeker als ik deze foto's zie.

    groetjes Ghita en een spoedig herstel, zodat je snel weer op de been bent op op pad te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Elly, wat fijn dat het met de heup allemaal goed gegaan is, nu even kalm aan, en de dagen aftellen tot je er weer op uit kunt!
    Gelukkig heb je nog genoeg fotomateriaal dat je ons kunt laten zien, en dit is weer zo'n wow-serie! Ontzettend mooie omgeving, en fantastisch hoe je die in beeld hebt gebracht, uitstekende composities en de kleuren en contrasten zijn geweldig mooi, jij bent hier erg goed in, je verdient dikke complimenten.
    Leuk trouwens om ook mensen en auto's in beeld te nemen, maar toch zijn voor mij de foto's zónder fijner om te zien.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Elly,

    Ondanks minder mooi weer zijn je foto's toch erg mooi! Veel ervan kunnen zo als ansichtkaart in de verkoop. Heerlijk al dat groen en die mooie lijnen en de aparte huisjes. Ik begrijp dat je wat minder mobiel bent nu maar hoop dat alles snel weer in orde is zodat je weer lekker kunt wandelen, vogelen en veel fotograferen.

    Tot ziens,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elly, fijn dat de operatie achter de rug is!
    Nu voorzichtig revalideren.
    Fijn dat je deze mooie serie laat zien met de jouw bekende kwaliteit.
    Je compositie`s zijn zò mooi, het is een genot om naar al dit moois te kijken.
    Sterkte met je herstel,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nieuwe heup? Ik heb weer een hoop gemist begrijp ik....Wat ik niet heb gemist is deze fraaie serie die in al haar delen heel fijn is om te bekijken. Voorkeur voor de foto's met de donkere wolken aan de hemel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Elly
    Fijn dat alles weer achter de rug is..En zo misschien weer snel de natuur in..
    Prachtige serie Ierland..Vooral die zwever..het lijkt wel of je er achter zweeft..
    een foto die zo in een sport blad past..Geweldig..
    Groetjes Henk en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als eerste wat geweldig voor je dat alles goed gelukt is en dat je al weer thuis bent Elly. Hoop dat je snel weer de natuur in kunt.
    Een heel mooi land en prachtige opname's laat je zien.
    groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Elly,

    Lees nu pas van je nieuwe heup :( Beterschap!

    Wat een prachtige serie foto's van Ierland. Wat is het toch een mooi land! Ooit hoop ik daar een keer heen te kunnen.

    De landschappen zijn prachtig, veel diepte, de oudere bouwwerken zijn wel heel bijzonder. Dan die kleurrijke ijskarretjes op het strand, een heel groot contrast met het landschap. Ondanks het mindere weer zien je foto's er prachtig uit.
    De zwever is wel heel bijzonder, door mensen in je landschap op te nemen krijg je pas een idee hoe de verhoudingen zijn.

    Nogmaals heel veel sterkt met je herstel.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Werkelijk prachtige platen weer Elly. De één is nog mooier als de ander. Scherpte top, kleuren top en compositie top.

    Dus wederom een top blog met schitterende foto's.

    Ik ben toch wel benieuwd met welke lens je de meeste foto's gemaakt hebt, aangezien je ook een nikon gebruiker bent.


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige landschapfoto's,Ierland lijkt mij echt een schittend land.
    Beterschap en een spoedig herstel!!

    Groetjes Irma
    http://www.digi-irma.nl
    http://irmasnatuurbeleving.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Elly,
    Wat een prachtig overzicht!! Schitterend dat uitzicht langs de kust met die rotsen. Ook dat haventje is erg mooi. Gaaf dat je ook die sky diver zo in beeld hebt gekregen. Erg mooi om te zien Elly, knap gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen