vrijdag 25 februari 2011

Flevopolder

Een dagje Flevoland.......
Eerst langs het stuk land met de roofvogels. We staan net als we het geluk hebben een zwerm groenlingen te zien.
De roofvogels blijven erg ver weg, maar dit is ook prachtig.

 Veel groenlingen, een paar ringmussen en zelfs een keep (linksonder)



 Landen en foerageren

Daarna naar het bezoekerscentrum van de OVP. 
Het bos daarachter is in de wintermaanden gesloten voor publiek om het wild wat meer ruimte te geven.
Wel kun je dagelijks om twee uur met de boswachter mee om een wandeling van ongeveer een uur te maken.

 Een groep konikspaarden.



 De hindes zien ons natuurlijk en besluiten een stukje verderop te gaan.


 Opnames met tegenlicht.


 Heckrunderen gefotografeerd vanaf de praambult.


 Ook hier zijn weer veel hindes te zien.
 Op de terugweg nog even langs het roofvogellandje.
Het veld kleurt oranje door de lage namiddag zon.
Roofvogels blijven nog steeds te ver weg, maar nu  zien we een grote zilverreiger een muis vangen en verorberen.
Zielig voor de spartelende muis, maar ja....

 Met de muis nog in de keel vliegt hij weg om het een stukje verderop weer te proberen.

Ze kunnen heel lang doodstil staan.
Zoveel geduld hebben wij niet.

Een heerlijke dag in dit prachtige gebied en je komt altijd met kaartje vol foto's thuis.


25 opmerkingen:

  1. Prachtige actiefoto's Elly.

    Tsja, met een beetje behoorlijk weer haal je dan de sluitertijden die je nodig hebt voor dit soort foto's. Machtig mooi vastgelegd, die groenlingen. De grauwe gors zit daar ook en die schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn in Nederland.
    Je edelherten staan er ook heel mooi op.
    Mijn complimenten weer!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk mijn ogen uit Elly, wat maak jij toch prachtige foto`s.
    Waar het Koninkpaard alleen op staat is mijn fovoriet in deze serie.
    Wat een prachtige houding heb je vastgelegd en de compositie, kleuren en scherpte zijn zò prachtig!
    Ook de zwerm vogels, wat gaaf!
    Dit is echt genieten,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elly
    Wat heb je weer veel mooie dingen gezien/gefotografeerd....Ja..Heerlijk zo'n gebied als de OVP..Ik ga er zelf ook graag naar toe..Helaas is het wel een eind rijden.
    Maar het is het altijd dik waard.
    En ik blijf me verbazen over de kwaliteit van je foto's..Echt heel mooi!!
    Alleen jammer dat het gebied gedeeltelijk afgesloten is voor publiek (tijdelijk)
    Elly..Weer een geweldige Log!!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful pictures Elly. Gives me a feeling of spring.
    Have a nice weekend.
    Greetings,
    Berit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...traigo
    sangre
    de
    la
    tarde
    herida
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    COMPARTIENDO ILUSION


    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...




    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE MONOCULO NOMBRE DE LA ROSA, ALBATROS GLADIATOR, ACEBO CUMBRES BORRASCOSAS, ENEMIGO A LAS PUERTAS, CACHORRO, FANTASMA DE LA OPERA, BLADE RUUNER ,CHOCOLATE Y CREPUSCULO 1 Y2.

    José
    Ramón...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. C'est magnifique, comme tu as réussi à photographier ces animaux sauvages! Je suis admiratif, principalement pour les oiseaux. Très difficile.
    Un vrai travail d'artiste.
    Bravo Elly!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Elly, Great pictures you show here this morning! Yes, it looks a bit like spring to me too like Berit wrote above!
    Have a nice weekend,
    Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Elly...

    Altijd mooi OVP, ben er ook al vaak een keertje
    geweest, de laatst keer hebben wij echt helemaal niets gezien, geen hert, geen paard...alles stond zo ver weg, we kwamen met 0 foto's thuis..dat was echt balen we hadden een kar van SSB besproken om het burlen van de herten mee te maken...nee dus hè...

    Maar jij heb prachtige opnames....
    vooral van de paarden en herten...
    mooie serie...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo elly.
    jeetje een zwerm groenlingen...ik ben al blij als ik er eentje in mijn tuintje zie.
    een prachtige serie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heb je een hoop gezien in de OVP, een pracht serie. Ook maar een keer naar toegaan, vooral de paarden om die te zien lijkt me zo mooi.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie (mooi licht). De groenlingen vind ik geweldig, mooi hoe je ze zo vliegend erop hebt gekregen, zoveel bij elkaar. Dat heb ik nog nooit gezien. De rest van je foto's is ook weer van top kwaliteit, en nodigt uit om eens naar de OVP te gaan. Jammer dat je er met het Openbaar Vervoer gewoon niet kan komen....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow Elly, dat was weer een superdag!
    Die zwerm groenlingen vind ik echt geweldig, dat heb ik nog nooit gezien, dus het is genieten van jouw schitterende plaatjes.
    Het Konikspaard met zijn wilde manen is ook erg goed, de beweging van het paard is mooi te zien, je had zo te zien ook perfect licht.
    Als ik deze serie bekijk wil ik ook weer eens naar de OVP, maar het blijft altijd afwachten of je wat moois ziet.
    Complimenten voor de kwaliteit van je fotowerk en groet,Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Elly,
    Wat een super serie weer.
    Ben altijd wel gecharmeerd van de herten en paarden die ik hier voorbij zie komen.
    Maar nu ik je vogel zie..... WOW.
    De eerste foto's van de groenlingen zijn verbluffend mooi, ook de witte reiger is een pracht exemplaar (vogel en foto)
    Dikke complimenten voor dit vakwerk.
    Kan me voorstellen dat je hier een kaartje van vol schiet, oplossing......meerdere kaartjes :-)

    Groetjes en een fijne zondag,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Elly,

    Gave serie en vooral die eerst shots met al die vogeltjes zijn erg leuk!
    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Elly prachtige serie weer die Paarden vind ik ook altijd zo mooi dat heb je hier in de buurt weer niet ook geen Reen jammer de vogels zijn ook heel mooi
    mooi gebied daar
    Fijne dag verder groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige foto's zeg!! Vooral van de groenlingen, zo ontzettend scherp! érg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige serie. Super! Ik wist niet dat de Flevopolder zo mooi was.
    Zo'n zwerm groenlingen is erg mooi, dat heb ik nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende serie, Elly!

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Elly,

    Wat gaaf om te zien zoveel Groenlingen in vlucht. Geeft een heel mooi kleurrijk beeld. Ook de Grote Zilverreiger opnames zijn heel mooi om naar te kijken.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Elly,
    doe groenlingen.... geweldig zeg! zo in de vlucht, dat moet een kick geweest zijn. De rest van je serie is ook erg mooi.
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Elly,
    Wat een prachtige foto's!! Wat een mooie zwerm vogels heb je op je bovenste foto's staan. Knap ook dat je deze al vliegend zo scherp in beeld hebt weten te krijgen. Verder vind ik die vliegende zilvereiger erg gaaf. Prachtige pose en dus precies op het juiste moment vastgelegd. Knap gedaan hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hello :))
    It's always a pleasure to visit your blog and your great photos !
    A very pleasant atmosphere in your last series !

    Bye :))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Elly
    Wat een prachtige serie foto's heb je gemaakt in het Flevoland.
    Ben een tijdje geleden ook langs het roofvogel land geweest, naar een tip van René.
    foto's staan op mijn flickr.
    Maar ik moet toch snel ook een keer naar het OVP, na het zien van deze prachtige foto's

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Indrukwekkend zo'n zwerm vogels, om van je dichtbij opnames nog te zwijgen.
    Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Elly de zilverreiger in aktie vindt ik helemaal geweldig. Knap kunstwerkje.
    gr. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen