zaterdag 24 juli 2010

IJsland, Seydisfjördur

Onze overnachtingsplek was in Seydisfjördur, een plaats aan het eind van een 16 km. lang en smal fjord, waar 1 keer per week de veerboot uit Denemarken aankomt.
De volgende ochtend naar de vogelrotsen aan het begin van het fjord. De weg was eigenlijk niet geschikt voor een gewone auto. Een erg smalle bergweg met veel grote stenen en kuilen. We konden niet keren en moesten maar hopen dat we niet vast kwamen te zitten.
Bij een rivier aangekomen, waar je alleen met een jeep doorheen kon, parkeerden we onze auto en liepen nog anderhalf uur verder.


De rotsen bij de toegang tot het fjord.

Papegaaiduiker, Puffin



Drieteenmeeuw, Kittiwake

Sommigen hebben wel een heel smal richeltje uitgezocht.

Noordse stormvogel, Fulmar


Grauwe gans, Greylag Goose

Regenwulp, Whimbrel

Noordse stern, Arctic Tern

Eidereend, Eider


10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Elly
    Wat een schitterende serie weer helemaal TOP wat is dat daar mooi zeg en de prachtige vogels je heb het allemaal schitterend vast gelegd mijn complimenten Elly
    Ik wens jullie een fijne dag toe
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Elly

    Geweldig mooi zoals de huisjes overkomen met zo'n joekel van een berg op de achtergrond.
    Je hebt weer een fraai arsenaal aan vogels vast kunnen leggen, de één is nog mooier dan de ander.

    Ik besluit met een groot compliment.... je laat met jou opnames vele mensen mee genieten.

    Groetjes en een fijne zondag, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elly.......
    Ik vraag me af of je nu speciaal zo'n reis maakt voor de fotografie....of gewoon omdat je een interesse in de natuur van zo'n land hebt. Ik vind het weer een dot van een serie, zo mooi ongerept, maar het allermooist vind ik de puffin's
    herinner me gelijk weer je foto "pffff wat een klim"
    Dikke complimenten.....
    hele gave serie

    fijne zondag Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Elly,

    Wederom een erg mooie.........zeg maar rustig super mooie serie foto's.
    Wat een adembenemend landschap en fraaie bewoners.
    Telkens als ik een nieuwe upload foto's van je voorbij zie komen schuift IJsland flink omhoog op mijn wensen lijstje.
    Bedankt dat je ons zo mee laat genieten.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Elly
    Wat een geweldige foto's...En die eidereenden..ja..Ik blijf ze geweldig vinden..Maar ook de Harlekijneneenden met die prachtige kleuren...enzo ook de Papegaaiduiker.
    Ja..Ik zou me denk ik wel vermaken in die hut voor vogelaars.
    En zo'n grijze zeehond...en de Rendieren..die met dank aan hun leider nu lekker groen gras eten :)
    Er valt daar veel te zien/beleven.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The Landscape is Sublime really....

    I feel colossalness of the Nature.
    It is unique.
    And it is the scenery which I cannot watch in the Far East.

    I watched such a magnificent Nature for the first time in life.
    It is very good experience.

    Thank you for showing splendid views.

    I am glad by your visit.

    From the Far East.
    Greetings.
    ruma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Elly, schitterende serie weer, vooal de watervogels(ganzen,eenden en meeuwen. Natuur is de omgeving ook geweldig.
    Groetjes Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook in deze serie weer vogels die ik nog niet op mijn lijstje heb, zoals de Papegaaiduiker, Drieteenmeeuw, Noordse stormvogel en Noordse stern. Het mooie van IJsland is – zoals ik dat op jouw geweldige foto’s kan zien – de combinatie van dieren en landschap. Groet, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De foto's worden mooier en mooier. Super gedaan. En wat geweldig dat je puffins hebt weten vast te leggen. Ze staan er prachtig op. Het was volgens mij een echte fotoreis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Elly,

    Via Janny en Karina ben ik op jouw site beland. Je IJSland foto's zijn heel erg mooi. Ik ben er er vorig jaar ook geweest en herken het een en ander. Helaas heb ik toen geen papegaaiduikers gezien. Volgend jaar ga ik naar het Noordwestelijk deel van IJsland en hoop ze dan te zien. Op mijn blog ( www.foto-ivo.blogspot.com)staan ook IJslandfoto's.

    Beste groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen