zondag 2 augustus 2009

Noorwegen, Lofoten

Enkele foto's van de eilandengroep de Lofoten in het Noorden van Noorwegen.
Een ruige natuur met grillige rotsachtige bergen en veel vissersdorpjes aan de randen.
De belangrijkste bron van inkomsten is de kabeljauwvisserij. Deze vissen worden hier gedroogd tot stokvis.
De eilanden zijn onderling verbonden door bruggen en tunnels.Ook de koppen van de kabeljauw worden gedroogd.


Veel Noren hebben een vissershutje.

Het dorp Henningsvaer


De halfronde baai met het zandstrand van Ramberg midden in de nacht.






Het dorpje Reine op een regenachtige dag.

Het dorp Nusfjord.
Meer foto's van de Lofoten zijn te zien in mijn webalbum. Dubbelklik dan op de diashow of op de link.

4 opmerkingen:

  1. Je bent lekker op reis geweest zie ik elly . Mooie platen ook van dit prachtige land geschoten .

    Groetjes Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elly

    Ik heb genoten van de foto's die je gemaakt hebt van Noorwegen. Vorig jar zzijn wij er ook geweest en krijg weer heimwee als ik dit weer zie. Ik zie bekende plaatsjes waar wij ook geweest zijn, leuk hoor je krijgt gelijk een beeld van de omgeveing en vanhet zien van de rekken met stokvis de lucht daarvan er ook bij

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elly,
    Omdat ik zeer nieuwsgierig was naar je Noorwegen foto's maar eens een bezoek aan je weblog gebracht. En zoals al verwacht zitten er weer prachtige exemplaren tussen. Wat is het toch een schitterend land. Zelf ben ik dit jaar niet geweest maar volgend jaar ga ik zeker weer.
    Gr, John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zooooooooo wat een prachtige foto's zeg. Wat een enorm indrukwekkend gebied. Zou haast jaloers worden op je. Je hebt het prachtig weten vast te leggen, heel mooi!
    Groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen